loading...
امروزه.....
behdad بازدید : 91 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

این ماده معدنی که به طلای ابلهان مشهور شده است، تنها در ظاهر به طلا شبیه است.

سنگ پیریت نسبت به سنگ طلا سخت‌تر و شکننده‌تر است و در رگه‌های معدنی بیشتر از آن یافت می‌شود.هنگامی که این سنگ را خرد می‌کنید، به رنگ سبزتیره درمی‌آید، در حالیکه پود طلای واقعی زردرنگ باقی می‌ماند.

پیریت حاوی گوگرد و آهن است.در طول جنگ  جهانی دوم برای تولید اسید سولفوریک، یک ماده شیمیایی پرمصرف در صنعت، آن را استخراج می‌کردند. امروزه در باتری ماشین‌ها، جواهرات، ابزارها و دستگاه‌های ماشینی استفاده می‌کنند.

گرچه یافتن پیریت به جای طلا ممکن است یاس‌آور باشد، اغلب این ماده معدنی در نزدیک منابع مس و طلا قرار دارد. بنابراین معدنکاری که با رسیدن به پیریت حفاریش را متوقف کند واقعا ابله است.

behdad بازدید : 54 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دانشمندان به روشی دست یافتند که می توان با هزینه پایین از سیب زمینی برق تولید کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره محققان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان از سیب زمینی برای تولید برق هم استفاده کرد.

در این روش سیب زمینی آب‌پز شده را در میان دو الکترود از جنس روی و مس قرار می‌دهند. در واقع پختن سیب زمینی در آب به منظور پایین آوردن مقاومت داخلی آن در برابر جریان الکترونها و بازدهی بیشتر است.

بررسی‌ها نشان داده است برق به دست آمده از سیب زمینی آب پز ده برابر بیشتر از سیب زمینی خام است.

یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاه‌های کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد.

اگر چند عدد از آنها به صورت سری به یکدیگر وصل شود توان آنها بالاتر می‌رود و می‌توان حتی یک رایانه قابل حمل و کوچک را روشن کرد. دانشمندانی که این روش را ابداع کرده‌اند می‌گویند این روش می‌تواند به میلیون‌ها نفر در مناطق فقیر جهان کمک کند تا با هزینه پایینی برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

بررسی‌ها نشان داده است تولید روشنایی با این روش شش برابر ارزانتر از چراغ‌های نفتی است و در مقایسه با باتری‌های معمولی پنجاه بار ارزانتر تمام می‌شود. البته برخی منتقدان می‌گویند که برق تولیدی با این روش کم است و تولید مقادیر فراوان آن بسیار هزینه بر است.

گفتنی است این روش برای میوه ها و سبزیهای دیگر هم آزمایش شده و موفقیت آمیز بوده است اما به ارزانی سیب زمینی نبوده است.

behdad بازدید : 38 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

به گزارش وب‌سایت eweek مایکروسافت به کاربران ویندوز اکس‌پی و نرم‌افزارهای آفیس ۲۰۰۳ هشدار داده است که در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ رسماً به پشتیبانی خود از این محصولات پایان خواهد داد. این شرکت تصمیم گرفته است پشتیبانی‌های بلندمدت خود از این دو محصول را نیز در سال ۲۰۱۷ به پایان برساند.


استلا چرنیاک یکی از مدیران شرکت مایکروسافت در این باره گفته است: «ویندوز اکس‌پی و آفیس ۲۰۰۳ در زمان خود محصولات نرم‌افزاری مهمی بودند، اما حالا محیط فناوری تغییر کرده است. فناوری به تحول خود ادامه می‌دهد و نیازها و انتظارات مردم نیز به موازات آن تغییر می‌کند.


کاربران امروزی فناوری‌هایی می‌خواهند که متناسب با سبک کاری و شخصی آنها باشد و آنها را در هر زمان و مکانی خلاق نگه دارد. کسب‌وکارهای مختلف نیز نیاز مبرمی به حمایت و تقویت امنیت داده‌هایشان دارند.»


چرنیاک ضمن دعوت از کاربران و کسب‌وکارهای مختلف به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۷ و آفیس ۲۰۰۷ گفته است: مایکروسافت از زمان عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۷ تاکنون بیش از ۵۲۵ میلیون نسخه از آن را فروخته است.


وی استفاده از این دو محصول را عامل افزایش بازدهی و امنیت در کسب‌وکارهای مختلف دانسته است.

behdad بازدید : 52 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

این رایانه‌های ارزان و کوچک که تنها ۳۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند، برای تشویق عموم کاربران به‌خصوص کودکان به کار با رایانه و برنامه‌نویسی ساخته شده‌اند.

behdad بازدید : 44 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
چارلی چاپلین گفته: این سرنوشت ما دو تا بود که یکی دنیا را بخنده بندازه و دیگری به گریه، و اگر سرنوشت میخواست، کاملا بر عکس میشد
behdad بازدید : 43 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

یافته‌های یک تحقیق نشان داد: نوع جست‌وجو در سايت گوگل با وضعیت اقتصادی-اجتماعی کاربران مرتبط است.

به گزارش سرويس پژوهشي ایسنا منطقه خوزستان، محققان در این تحقیق داده‌های کاربران و جست‌وجوگران گوگل از 45 کشور را در سال 2012 بررسی کردند. يافته‌هاي اين پژوهش حاكي از آن است كه به احتمال زیاد کاربران اینترنت در کشورهای دارای سلامت بالای اقتصادی-اجتماعی، گوگل را برای یافتن اطلاعاتی درباره آینده جست‌وجو می‌کنند نه گذشته.

بر اساس اين تحقیق که در نشریه الکترونیکی گزارش‌های علمی منتشر شده است، بین رفتار اینترنتی و شاخص‌های اقتصادی دنیای واقعی ارتباطی وجود دارد. این یافته‌ها بیانگر تفاوت‌های بین‌المللی در توجه به آینده و گذشته است و این که توجه به آینده، موفقیت اقتصادی به همراه دارد.

این تحقیق همچنین نوع اطلاعات مورد جست‌وجوی افراد را نیز نشان می‌دهد و این که شاید این نوع جست‌وجو در نتیجه تاثیر شرایط اقتصادی بر ساختار اینترنت موجود باشد.

behdad بازدید : 44 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (9)

ایتنا: یکی از مدیران گوگل، فیس‌بوک و اپل را عامل محدودسازی اینترنت به شمار آورد.

سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل و مدیر فناوری این شرکت آمریکایی، در سخنانی گفت شفافیت و جهان‌شمولی استفاده از اینترنت که این شبکه جهانی بر مبنای آن پایه‌گذاری شده است، به شدت در معرض خطر قرار دارد.

 به نقل از رویترز، وی که با روزنامه انگلیسی گاردین گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت عوامل مختلفی در ترکیب با یکدیگر، آزادی اینترنت را تهدید می‌کند.

وی تلاش‌های فزاینده دولت‌ها برای کنترل دسترسی و ارتباطات شهروندان خود را از جمله این عوامل برشمرد.

برین همچنین تلاش فعالان صنعت سرگرمی برای نقض حریم خصوصی افراد و نیز اقدامات شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک و اپل را که نسبت به نرم‌افزارهایی که قادر است بر سیستم عامل آنها اجرا شود سخت‌گیر هستند، از دیگر دلایل محدودسازی اینترنت به شمار آورد.

وی گفت در جهان نیروهای بسیار قدرتمندی وجود دارد که از همه جا و در همه سطوح، برای حمله به اینترنت باز صف کشیده‌اند.

موسس گوگل با وحشتناک خواندن این وضعیت، افزود: من بیش از گذشته نگران هستم.

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبلاگم چطوره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 244
  • بازدید کلی : 23,063
  • کدهای اختصاصی


    Google


    در اين سايت
    در كل اينترنت
    وبلاگ-کد جستجوی گوگل